fredag den 11. februar 2011

Fast grund under fødderne?

Hej guys!
Jeg ligger lige nu i min egen seng, på mit eget værelse. Det er super lækkert at være hjemme igen. Lad mig fortælle jer om vores tur herover - fordi den vil i sikkert viiiiiildt gerne høre om? fordi det har jo viiiiiildt meget relevans for jer! Nåh. Vi tog afsted fra Løgumkloster city med en bus klokken 12. På daværende tidspunkt kunne jeg ikke rigtig overskue hvad jeg i de næste 10 timer skulle kastes ud i. Vi startede som sagt i bus mod Kolding. Jeg var i den heldige situation at rent faktisk få en siddeplads. Eller.. Det at jeg havde en behagelig stilling resulterede i at mange nu har set mig med lukkede øjne, åben mund og savl hængende ud af mundvigene. Men what to do? Jeg samlede energi. Futte-pigen, som havde æren af at sidde ved min side, må have følt det som en lettelse da vi kom til Kolding. Fatter egentlig ikke at han blev siddende, det må have været af medlidenhed.
Vi skal så sidde der på Kolding station og vente 40 minutters tid. Det er som altid pigerne, som invaderer Netto først, imens drengene pænt må passe på bagagen - utroligt nok finder de sig i det hver gang. Det netto besøg kan vidst kun beskrives med to ord.. fattig og fed. Vi overtager bagage overvågningen og lader drengene slå sig løs. Utroligt nok finder de altid de bedste tilbud, selvom vi får lov at kigge først. Og jeg fatter stadig ikke, hvordan jeg kunne overse en plade marabou til 9 kr.? Men hva, man vil vel også hellere æde sig fed i lækre, dyre nougat kiks end noget billigt, minus kvalitets marabou.. Nåh, nok om det. Vi tager toget til hovedbanegården, det gik snildt. Men hvis jeg ikke havde haft mine eneste fire venner med; hjertefri, 7-kabale, eddekop og napoleon havde jeg nok ikke betegnet turen som at være gået snildt. Vi må så ile videre til BornholmerbusSEN - som i dagens travle anledning var bornholmerbusSERNE. Der var hverken mere eller mindre end 3 busser. Og det at der kun er pladser tilbage i den sidste resulterer i, at vi alle får æren af gulvpladser på færgen. Jeg startede færgeturen ud med at spise en youghurt og en chokolade budding, det var da super lækkert med lidt sødt til ganen - jeg blev klogere. Færgeturen var et maridt. Et maridt på omkring 2 ½ time. Båden vipper ufattelig meget.. Jeg følte ihvertfald hurtigt en ansamling budding og youghurt i mit mavesystem. Og den ansamling så ikke ud til at hvile i længere tid. Jeg forsøger efter bedste evne at agere overlegen, men da jeg begyndte at få sådan noget bræksmagende vand op i munden, overgav jeg mig til søsygens overmand. Jeg lagde mig ned og tog dybe indåndinger. Jeg læste på brækposen, de ti gode råd mod søsyge. Men jeg nåede kun til punkt to, som lød sådan: undgå at læse. Jeg takker Kristine for at have stået mig bi i min tid som søsyg. Og heldigvis fik jeg ikke brug for brækposen!
Nåh, men nu er jeg hjemme.. og klar til en omgang vinterferie.. MUMS!
See ya folks!

Ingen kommentarer:

Send en kommentar