søndag den 26. december 2010

En rigtig lortejul..

d. 23. december kørte min far ned på marken, bare for at opdage intet mindre end en sø af lort. Det der var hændt var, at et rør mellem vores to gylletanke var eksploderet, alt imens duften af gylle langsomt bredte sgi ud over Vodder. Resultatet af dette var, at vores mark stod i lort til halsen, vandløbet var blevet forurenet, og det samme var en mindre del af vadehavet. Til det er der kun ét passende ord: shit.
Skadernes omfang skulle selvfølgelig mindskes så meget som muligt, så der blev ringet til alarmcentralen.  Udrykningskøretøjerne ankom, og .. ja, de gjorde ikke så meget. Hvad de lavede vil nok forblive et ubesvaret spørgsmål, og det samme vil nok spørgsmålet om hvad en brandbil med en vandtank på lavede der.
Der kan man tale om gul sne - i en ret udpræget grad..
Selv samme dag formåede jeg at sove middagssøvn to gange over middag.

d. 24. var det juleaftensdag. Sneen faldt, og duften af julemad bredte sig langsomt i huset.
Selve aftenen forløb som sædvanligt: julemad, dessert, dans om juletræet, oppakning af gaver, kaffe, konfekt og kage og derefter hygge - Der var dog noget anderledes i år.. Tro det eller lad være, men jeg tror jeg er ved at blive voksen!? Altså voksen, som moden, dannet og ansvarlig. Det er måske at trække den lidt for langt, men i år var det ihvertfald at mærke, at fokus var flyttet fra gaver, til julens budskab og samvær med familien.
Sådan havde jeg det også sidste år, men slet ikke i så udpræget en grad. Det var lidt som om jeg glemte alt om at pakke mine egne gaver op, og bare så på at de andre pakkede op. Men nok om det. Som om i slipper for at høre hvad jeg fik ;D
Jeg fik sådan lidt random stuff, bestående af tøj, perler, en pude, men den sidste gave, var nok den bedste: EN WESTERNGUITAR! Ingen ord kan beskrive glæden i mit hjerte, da jeg åbnede den pakke. Og én ting kan jeg sige om den: den er læk-læk-LÆKKER, bebe ;D Så nu er mit bosted fyldt med lækker guitarmusik..

Mojn herfra, og fortsat god jul ;D

Ingen kommentarer:

Send en kommentar